Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-06-07 | Ostatnia aktualizacja: 2011-06-07
Biogened planuje debiut na NewConnect
Spółka Biogened SA - producent wyrobów farmaceutycznych z ponad 60-cioletnią historią planuje debiut na NewConnect na połowę czerwca. Do obrotu na rynku alternatywnym zostanie wprowadzonych ponad milion akcji o wartości nominalnej 11,4 mln zł – podał portal ipo.pl.
W maju Biogened SA zakończył ofertę prywatną akcji. Spółka sprzedała łącznie 2 655 akcji i pozyskała 0,1 mln zł. Strategia firmy zakłada rozwijanie działalności poprzez poszerzanie portfela produktów oraz intensyfikację w nowych obszarach terapeutycznych. Jej kluczowym elementem jest pozyskanie środków na wdrożenia leków.
- Nasza obecna sytuacja umożliwia realizację założonych zadań dzięki optymalizacji struktury finansowania. Dzięki takiej elastyczności nie jesteśmy zależni od wysokości pozyskanego przy debiucie giełdowym kapitału, dopuszczając możliwość nowych emisji po debiucie oraz drogę finansowania rozwoju poprzez kredyty i ze środków własnych – mówi Jacek Płucienniczak, Prezes Zarządu Biogened SA - Realizowany przez nas program inwestycyjny ma na celu sfinalizowanie trwającego procesu wprowadzania do sprzedaży nowych leków, a także wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych - zarówno produktów leczniczych, jak i dermokosmetyków i suplementów diety. Liczymy na to, że poniesione wydatki przyspieszą rozwój Spółki, spowodują zwiększenie przychodów oraz poprawę rentowności, a tym samym sprawią, że wartość spółki będzie wzrastać - dodaje.
W roku 2010 zysk netto spółki wyniósł 1,4 mln zł przy przychodach sięgających poziomu 21,3 mln zł. Prognozy przewidują, że rok 2011 Biogened SA zamknie zyskiem netto w wysokości 1,1 mln zł przy obrotach na poziomie 34,2 mln zł. Niższy prognozowany zysk związany jest z prowadzonymi działaniami w rozwój portfolio produktowego. Warto jednocześnie zaznaczyć, że realizacja tego typu działań w latach 2008-2010 spowodowała wzrost sumy bilansowej Spółki o ponad 30 proc.
(pj)
W maju Biogened SA zakończył ofertę prywatną akcji. Spółka sprzedała łącznie 2 655 akcji i pozyskała 0,1 mln zł. Strategia firmy zakłada rozwijanie działalności poprzez poszerzanie portfela produktów oraz intensyfikację w nowych obszarach terapeutycznych. Jej kluczowym elementem jest pozyskanie środków na wdrożenia leków.
- Nasza obecna sytuacja umożliwia realizację założonych zadań dzięki optymalizacji struktury finansowania. Dzięki takiej elastyczności nie jesteśmy zależni od wysokości pozyskanego przy debiucie giełdowym kapitału, dopuszczając możliwość nowych emisji po debiucie oraz drogę finansowania rozwoju poprzez kredyty i ze środków własnych – mówi Jacek Płucienniczak, Prezes Zarządu Biogened SA - Realizowany przez nas program inwestycyjny ma na celu sfinalizowanie trwającego procesu wprowadzania do sprzedaży nowych leków, a także wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych - zarówno produktów leczniczych, jak i dermokosmetyków i suplementów diety. Liczymy na to, że poniesione wydatki przyspieszą rozwój Spółki, spowodują zwiększenie przychodów oraz poprawę rentowności, a tym samym sprawią, że wartość spółki będzie wzrastać - dodaje.
W roku 2010 zysk netto spółki wyniósł 1,4 mln zł przy przychodach sięgających poziomu 21,3 mln zł. Prognozy przewidują, że rok 2011 Biogened SA zamknie zyskiem netto w wysokości 1,1 mln zł przy obrotach na poziomie 34,2 mln zł. Niższy prognozowany zysk związany jest z prowadzonymi działaniami w rozwój portfolio produktowego. Warto jednocześnie zaznaczyć, że realizacja tego typu działań w latach 2008-2010 spowodowała wzrost sumy bilansowej Spółki o ponad 30 proc.
(pj)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ipo.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Odchudzanie z suplementami może być niebezpieczne
Odchudzanie się jest wielomiesięcznym procesem, dlatego wiele osób szuka sposobów, by je przyśpieszyć. W tym celu osoby na diecie niskokalorycznej...
-
Jak profesjonalne badania marketingowe weryfikują potencjał innowacji...
Historia technologii pełna jest genialnych wynalazków, które nigdy nie zdobyły rynku. Od przełomowych, ale zbyt skomplikowanych gadżetów, po...
-
-
-
-
-