Naukowcy z Karlsruhe Institute of Technology (KIT) i Jilin University w Changchun w Chinach przeprowadzili badania nad obiecującym materiałem anodowym do akumulatorów o niezwykle wysokiej wydajności. Tytanian litu i lantanu (LLTO) - bo o nim mowa - poprawia gęstość energii i mocy, a także szybkość ładowania i ich żywotność.
Pojazdy elektryczne i inne technologie mobilne, jak i stacjonarne, wymagają odpowiednich akumulatorów. Obecnie przechowywanie jak największej ilości energii w jak najmniejszej przestrzeni możliwe jest dzięki akumulatorom litowo-jonowym.
Duże znaczenie dla poprawy wydajności ma materiał elektrody, którym w większości przypadków jest grafit. Jednak elektrody ujemne z niego wykonane mają małą szybkość ładowania. Wśród alternatyw jest już tlenek tytanianu litu (LTO).
Zespół profesora Helmuta Ehrenberga z KIT zbadał teraz inny bardzo obiecujący materiał anodowy: tytanian litowo-lantanowy o strukturze krystalicznej perowskitu (LLTO). Wyniki okazały się bardzo obiecujące. Prof. Ehrenberg powiedział: „W przyszłości anody LLTO mogą być wykorzystywane do budowy szczególnie bezpiecznych ogniw o wysokiej wydajności i długim cyklu życia".
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- innovations-report.com; sciencedaily.com
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czy samochody na wodór zastąpią samochody elektryczne?
Ważnym aspektem współczesnych dążeń do ochrony środowiska i łagodzenia skutków zmian klimatycznych jest elektryfikacja pojazdów. Coraz częściej...
-
Komory klimatyczne - zasada działania i zastosowanie
www.srodowisko.plKomora klimatyczna jest urządzeniem laboratoryjnym szeroko stosowanym w laboratorium oraz przemyśle. Komora klimatyczna służy do...
-
Do czego służy lepkościomierz?
www.wyposazeniemedyczne.pl