Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-12-04 | Ostatnia aktualizacja: 2009-12-04
Wdrożenie systemu STARLIMS w Zakładach Azotowych „Puławy” S.A.
Zakłady Azotowe „Puławy” zdecydowały się na wdrożenie, w obszarze kontroli jakości, systemu do zarządzania informacją laboratoryjną firmy STARLIMS Corp. Wdrożenie przeprowadziła Selvita Sp. z o.o.
W listopadzie 2009 roku firma Selvita zakończyła implementację systemu STARLIMS w siedmiu laboratoriach jakości Wydziału Laboratoriów Zakładów Azotowych „Puławy”. Wprowadzenie aplikacji STARLIMS usprawniło w stopniu znaczącym nie tylko rutynową pracę, ale i ułatwiło zarządzanie zespołem osobowym Wydziału oraz zasobami materiałowymi.
- Wybór dobrego systemu informatycznego nie gwarantuje sukcesu – uważa Stanisław Gałus, Kierownik Wydziału Laboratoriów w Zakładach Azotowych „Puławy”. - Aby go osiągnąć niezbędne jest zaangażowanie w proces zmian naszych pracowników oraz współpraca z doświadczoną firmą wdrożeniową. Decydując się na powierzenie wdrożenia systemu STARLIMS Selvicie, a systemu SAP – Asseco, zagwarantowaliśmy sobie usługi doświadczonych specjalistów. W obu zespołach panował klimat współpracy, który przyczynił się nie tylko do szybkiego rozwiązywania problemów, ale i terminowego osiągania wyznaczonych kamieni milowych projektu – dodał Kierownik S. Gałus.
Realizacja projektu wdrożenia systemu STARLIMS została podzielona na trzy etapy. I etap prac objął pięć laboratoriów kontroli jakości, gdzie do obsługi surowców i wyrobów gotowych, wykorzystano standardową funkcjonalność aplikacji wzbogaconą o nadzór nad zleceniami wysyłkowymi. Uruchomiony został także certyfikowany interfejs STARLIMS-SAP, umożliwiający dwustronną komunikację obu systemów. II i III etap prac to rozszerzenie zakresu wdrożenia o analizy międzyoperacyjne prowadzone w siedmiu laboratoriach i umożliwienie dostępu do wyników badań produkcji.
Wdrożenie w Zakładach Azotowych „Puławy” dwóch zintegrowanych i uzupełniających się systemów informatycznych: LIMS i ERP (STARLIMS i SAP), z których jeden objął kontrolę jakości, drugi zaś produkcję, administrację, logistykę - zaowocowało wieloma pozytywnymi i potrzebnymi zmianami. Jedną z tych zmian była optymalizacja bieżącej pracy, będąca konsekwencją uważnego przyjrzenia się obsługiwanym rutynowo procesom biznesowym i dokonania stosownych modyfikacji. Ponadto systemy usprawniły obieg informacji pomiędzy produkcją i laboratoriami, co pozwoliło także na wyeliminowanie dużej liczby dokumentów papierowych.
System STARLIMS usprawnił funkcjonowanie laboratoriów kontroli jakości, co w dłuższej perspektywie czasowej, ma również znaczący wpływ na zwiększenie konkurencyjności puławskiej firmy.
- Polski lider przemysłu nawozowo-chemicznego potrzebował narzędzi informatycznych, które pozwolą sprawnie zarządzać toczącymi się procesami, pracować wydajniej, w zgodzie z wymaganiami norm – powiedział Bogusław Sieczkowski, Wiceprezes firmy Selvita. - Dla Selvity jako dostawcy systemu klasy LIMS, ważne było, aby wdrożenie tej aplikacji wiązało się, nie tylko z usprawnieniem pracy w laboratoriach klienta i podniesieniem jej jakości, ale i w pełni odzwierciedliło obowiązujące schematy działania firmy i pomagało w zdobywaniu nowych rynków.
O Zakładach Azotowych „Puławy” S.A.
Zakłady Azotowe „Puławy” są od ponad 40 lat liderem polskiego przemysłu nawozowo-chemicznego. Lokalizacja firmy w centralnej Europie, pozwala istnieć firmie zarówno na wymagającym rynku UE, jak i dynamicznie rozwijających się rynkach wschodnich. ZA "Puławy" eksportują swoje produkty do ponad pięćdziesięciu krajów świata. Produkty przedsiębiorstwa to: melamina, kaprolaktam, RSM, saletra amonowa, siarczan amonu, mocznik, nadtlenek wodoru, ciekły azot, sprężony wodór, ciekły dwutlenek węgla, AdBlue.
Szczególny nacisk w ZA Puławy położony jest na ochronę środowiska. Realizacja proekologicznych projektów inswestycyjnych, stała kontrola środowiska naturalnego oraz autentyczna troska o bogatą faunę i florę regionu zaowocowały uzyskaniem certyfikatu „Responsible Care”. Liczne nagrody i certyfikaty potwierdzają najwyższą jakość produktów, kształtując jednocześnie wizerunek przedsiębiorstwa harmonijnie koegzystującego z otoczeniem.
Więcej informacji o firmie na stronie: www.zapulawy.pl
O Selvicie
Selvita to polska firma założoną w 2007 roku w Krakowie. Dostarcza kompleksowe rozwiązania dla jednostek badawczo - rozwojowych, które umożliwiają obniżenie kosztów wprowadzania innowacyjnych produktów na rynek. Stanowi unikalne połączenie zespołu menadżerskiego, doświadczonego w branży zaawansowanych technologii informatycznych i eksporcie know-how oraz wysokiej klasy zespołu naukowców z obszaru chemii, farmacji, biologii molekularnej, biotechnologii i informatyki - w większości z tytułem doktorskim najlepszych uczelni polskich i zagranicznych. Firma specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dla branży farmaceutycznej, biotechnologicznej i chemicznej. Grupa kapitałowa Selvita zatrudnia obecnie
52 osoby.
Więcej informacji o firmie na stronie: www.selvita.com
O STARLIMS Corporation
STARLIMS Corporation od chwili założenia w 1986 roku jest jednym z wiodących światowych producentów systemów zarządzania informacją laboratoryjną (LIMS). Od 2007 notowana jest na giełdzie nowojorskiej (NASDAQ: LIMS). Na liście referencyjnej firmy znajduje się ponad 500 wdrożeń w 40 krajach całego świata, w takich dziedzinach jak: przemysł chemiczny, petrochemiczny, spożywczy, ochrona środowiska, farmacja, diagnostyka, badania kliniczne, kryminalistyka i inne. Dzięki sieci doświadczonych partnerów systemy STARLIMS docierają do użytkowników zlokalizowanych w USA, Kanadzie, Europie, Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Więcej informacji o firmie na stronie: www.starlims.com
W listopadzie 2009 roku firma Selvita zakończyła implementację systemu STARLIMS w siedmiu laboratoriach jakości Wydziału Laboratoriów Zakładów Azotowych „Puławy”. Wprowadzenie aplikacji STARLIMS usprawniło w stopniu znaczącym nie tylko rutynową pracę, ale i ułatwiło zarządzanie zespołem osobowym Wydziału oraz zasobami materiałowymi.
- Wybór dobrego systemu informatycznego nie gwarantuje sukcesu – uważa Stanisław Gałus, Kierownik Wydziału Laboratoriów w Zakładach Azotowych „Puławy”. - Aby go osiągnąć niezbędne jest zaangażowanie w proces zmian naszych pracowników oraz współpraca z doświadczoną firmą wdrożeniową. Decydując się na powierzenie wdrożenia systemu STARLIMS Selvicie, a systemu SAP – Asseco, zagwarantowaliśmy sobie usługi doświadczonych specjalistów. W obu zespołach panował klimat współpracy, który przyczynił się nie tylko do szybkiego rozwiązywania problemów, ale i terminowego osiągania wyznaczonych kamieni milowych projektu – dodał Kierownik S. Gałus.
Realizacja projektu wdrożenia systemu STARLIMS została podzielona na trzy etapy. I etap prac objął pięć laboratoriów kontroli jakości, gdzie do obsługi surowców i wyrobów gotowych, wykorzystano standardową funkcjonalność aplikacji wzbogaconą o nadzór nad zleceniami wysyłkowymi. Uruchomiony został także certyfikowany interfejs STARLIMS-SAP, umożliwiający dwustronną komunikację obu systemów. II i III etap prac to rozszerzenie zakresu wdrożenia o analizy międzyoperacyjne prowadzone w siedmiu laboratoriach i umożliwienie dostępu do wyników badań produkcji.
Wdrożenie w Zakładach Azotowych „Puławy” dwóch zintegrowanych i uzupełniających się systemów informatycznych: LIMS i ERP (STARLIMS i SAP), z których jeden objął kontrolę jakości, drugi zaś produkcję, administrację, logistykę - zaowocowało wieloma pozytywnymi i potrzebnymi zmianami. Jedną z tych zmian była optymalizacja bieżącej pracy, będąca konsekwencją uważnego przyjrzenia się obsługiwanym rutynowo procesom biznesowym i dokonania stosownych modyfikacji. Ponadto systemy usprawniły obieg informacji pomiędzy produkcją i laboratoriami, co pozwoliło także na wyeliminowanie dużej liczby dokumentów papierowych.
System STARLIMS usprawnił funkcjonowanie laboratoriów kontroli jakości, co w dłuższej perspektywie czasowej, ma również znaczący wpływ na zwiększenie konkurencyjności puławskiej firmy.
- Polski lider przemysłu nawozowo-chemicznego potrzebował narzędzi informatycznych, które pozwolą sprawnie zarządzać toczącymi się procesami, pracować wydajniej, w zgodzie z wymaganiami norm – powiedział Bogusław Sieczkowski, Wiceprezes firmy Selvita. - Dla Selvity jako dostawcy systemu klasy LIMS, ważne było, aby wdrożenie tej aplikacji wiązało się, nie tylko z usprawnieniem pracy w laboratoriach klienta i podniesieniem jej jakości, ale i w pełni odzwierciedliło obowiązujące schematy działania firmy i pomagało w zdobywaniu nowych rynków.
O Zakładach Azotowych „Puławy” S.A.
Zakłady Azotowe „Puławy” są od ponad 40 lat liderem polskiego przemysłu nawozowo-chemicznego. Lokalizacja firmy w centralnej Europie, pozwala istnieć firmie zarówno na wymagającym rynku UE, jak i dynamicznie rozwijających się rynkach wschodnich. ZA "Puławy" eksportują swoje produkty do ponad pięćdziesięciu krajów świata. Produkty przedsiębiorstwa to: melamina, kaprolaktam, RSM, saletra amonowa, siarczan amonu, mocznik, nadtlenek wodoru, ciekły azot, sprężony wodór, ciekły dwutlenek węgla, AdBlue.
Szczególny nacisk w ZA Puławy położony jest na ochronę środowiska. Realizacja proekologicznych projektów inswestycyjnych, stała kontrola środowiska naturalnego oraz autentyczna troska o bogatą faunę i florę regionu zaowocowały uzyskaniem certyfikatu „Responsible Care”. Liczne nagrody i certyfikaty potwierdzają najwyższą jakość produktów, kształtując jednocześnie wizerunek przedsiębiorstwa harmonijnie koegzystującego z otoczeniem.
Więcej informacji o firmie na stronie: www.zapulawy.pl
O Selvicie
Selvita to polska firma założoną w 2007 roku w Krakowie. Dostarcza kompleksowe rozwiązania dla jednostek badawczo - rozwojowych, które umożliwiają obniżenie kosztów wprowadzania innowacyjnych produktów na rynek. Stanowi unikalne połączenie zespołu menadżerskiego, doświadczonego w branży zaawansowanych technologii informatycznych i eksporcie know-how oraz wysokiej klasy zespołu naukowców z obszaru chemii, farmacji, biologii molekularnej, biotechnologii i informatyki - w większości z tytułem doktorskim najlepszych uczelni polskich i zagranicznych. Firma specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dla branży farmaceutycznej, biotechnologicznej i chemicznej. Grupa kapitałowa Selvita zatrudnia obecnie
52 osoby.
Więcej informacji o firmie na stronie: www.selvita.com
O STARLIMS Corporation
STARLIMS Corporation od chwili założenia w 1986 roku jest jednym z wiodących światowych producentów systemów zarządzania informacją laboratoryjną (LIMS). Od 2007 notowana jest na giełdzie nowojorskiej (NASDAQ: LIMS). Na liście referencyjnej firmy znajduje się ponad 500 wdrożeń w 40 krajach całego świata, w takich dziedzinach jak: przemysł chemiczny, petrochemiczny, spożywczy, ochrona środowiska, farmacja, diagnostyka, badania kliniczne, kryminalistyka i inne. Dzięki sieci doświadczonych partnerów systemy STARLIMS docierają do użytkowników zlokalizowanych w USA, Kanadzie, Europie, Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Więcej informacji o firmie na stronie: www.starlims.com
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Selvita

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Testowanie końcówek BioClean Ultra
Laboratoria na całym świecie śpieszą się z opracowywaniem testów i terapii w związku z pojawieniem się nowego typu koronawirusa SARS CoV-2....
-
Do czego służy lepkościomierz?
www.wyposazeniemedyczne.plLepkościomierz, inaczej zwany wiskozymetrem jest to urządzenie laboratoryjne do wyznaczania lepkości substancji. Lepkość substancji jest to...
-
-
-
-
-
Komory klimatyczne - zasada działania i zastosowanie
www.srodowisko.pl