Połączenie stalowej kompozytowej pianki metalowej (CMF) z żywicą epoksydową ma właściwości, które pozwolą zastąpić aluminium w konstrukcji skrzydel samolotów. Takie wyniki przyniosły ostatnie badania.
CMF to pianka składająca się z pustych, metalowych kulek, które wykonane są z materiałów takich jak stal nierdzewna lub tytan. Kulki te są osadzone w metalicznej matrycy ze stali, aluminium lub stopów.
W badaniu naukowcy zastosowali CMF stal-stal, co oznacza, że zarówno kule, jak i matryca były stalowe. Następnie zanurzyli je w hydrofobowej żywicy epoksydowej, co spowodowało wypełnienie nią około 88 procent porów.
Następnie przeprowadzili testy zarówno wlewu CMF, jak i aluminium klasy lotniczej, pod względem cech takich jak: kąt zwilżania (jak szybko woda odpływa z materiału), przyczepność owadów i odporność na erozję.
Im niższy kąt zwilżania materiału, tym bardziej woda przylega do jego powierzchni. Gromadzenie się jej na skrzydłach samolotu może znacząco wpłynąć osiągi maszyny Wlew CMF osiągnął kąt zwilżania o 130% wyższy niż aluminium, co stanowi znaczną poprawę.
Materiał ten przewyższył aluminium pod względem przyczepności owadów, jak i eksperymentów z piaskowaniem, symulujących zużycie.
Podsumowując, wlew CMF zachował swoje właściwości mimo erozji i zużycia, co oznacza, że może on zapewnić komponentom skrzydeł dłuższą żywotność, a tym samym zmniejszyć koszty związane z konserwacją i wymianą.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- innovations-report.com; scitechdaily.com
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Wpływ zastosowanej linii transportującej próbkę na wyniki pomiarów chromatografu
Pomiary analityczne to procesy badawcze, bez których trudno wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach funkcjonowanie wielu branż gospodarki. Jakże...
-
Profesjonalna analiza wody - dlaczego jest ważna? Kto powinien zlecić?
Woda ma nieodpowiedni smak lub zapach? A może pozostawia po sobie osady? Jeśli chcesz wiedzieć, z czego wynikają takie problemy, koniecznie...
-
Do czego służy lepkościomierz?
www.wyposazeniemedyczne.pl