Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2019-10-26   |  Ostatnia aktualizacja: 2019-10-26
Materiał kompozytowy pokonuje aluminium
Fot. Pixabay CC0
Fot. Pixabay CC0

Połączenie stalowej kompozytowej pianki metalowej (CMF) z żywicą epoksydową ma właściwości, które pozwolą zastąpić aluminium w konstrukcji skrzydel samolotów. Takie wyniki przyniosły ostatnie badania.

CMF to pianka składająca się z pustych, metalowych kulek, które wykonane są z materiałów takich jak stal nierdzewna lub tytan. Kulki te są osadzone w metalicznej matrycy ze stali, aluminium lub stopów.

W badaniu naukowcy zastosowali CMF stal-stal, co oznacza, że zarówno kule, jak i matryca były stalowe. Następnie zanurzyli je w hydrofobowej żywicy epoksydowej, co spowodowało wypełnienie nią około 88 procent porów.

Następnie przeprowadzili testy zarówno wlewu CMF, jak i aluminium klasy lotniczej, pod względem cech takich jak: kąt zwilżania (jak szybko woda odpływa z materiału), przyczepność owadów i odporność na erozję.

Im niższy kąt zwilżania materiału, tym bardziej woda przylega do jego powierzchni. Gromadzenie się jej na skrzydłach samolotu może znacząco wpłynąć osiągi maszyny Wlew CMF osiągnął kąt zwilżania o 130% wyższy niż aluminium, co stanowi znaczną poprawę.

Materiał ten przewyższył aluminium pod względem przyczepności owadów, jak i eksperymentów z piaskowaniem, symulujących zużycie.

Podsumowując, wlew CMF zachował swoje właściwości mimo erozji i zużycia, co oznacza, że może on zapewnić komponentom skrzydeł dłuższą żywotność, a tym samym zmniejszyć koszty związane z konserwacją i wymianą.

(KB)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
innovations-report.com; scitechdaily.com

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :