W związku z rosnącym rozpowszechnieniem pojazdów napędzanych wodorem na całym świecie trwa wyścig mający na celu poprawę wydajności ogniw paliwowych. Jest ona bardzo niska z powodu chwilowych wyłączeń.
Zespół badawczy z POSTECH opracował sposób na rozwiązanie problemu korozji w ogniwach paliwowych, który występuje w samochodach napędzanych wodorem. Naukowcy skupili się na zjawisku przejścia izolatora metalowego (MIT), które może selektywnie zmieniać przewodnictwo materiałów w zależności od otaczającego środowiska.
Profesor Yong-Tae Kim kierowujący projektem podsumował: „Badania te radykalnie poprawiły trwałość samochodowych ogniw paliwowych. Oczekuje się, że dzięki tym odkryciom komercjalizacja samochodów napędzanych wodorem będzie jeszcze łatwiejsza".
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- phys.org; esciencenews.com
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Ładunki elektrostatyczne i ich wpływ na ważenie
Zrozumienie zjawiska ładunków elektrostatycznych i ich wpływu na próbki oraz naczynka wagowe jest nadzwyczaj istotne dla zapewnienia wysokiej...
-
Do czego służy lepkościomierz?
www.wyposazeniemedyczne.plLepkościomierz, inaczej zwany wiskozymetrem jest to urządzenie laboratoryjne do wyznaczania lepkości substancji. Lepkość substancji jest to...
-
Komory klimatyczne - zasada działania i zastosowanie
www.srodowisko.pl