Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-07-01  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-07-01
Kolastyna S.A. sprzedaje markę „Kolastyna”
Kolastyna S.A. sprzedaje markę „Kolastyna”
Kolastyna S.A. sprzedaje markę „Kolastyna”
30 czerwca 2010 roku Zarząd Grupy Kolastyna SA w upadłości układowej podpisał ze spółką Sarantis Polska SA negocjowaną od kilku miesięcy umowę sprzedaży marki „Kolastyna”. Wartość transakcji wynosi 11,59 mln zł brutto.

Kolastyna to marka o ponad 26 - letniej tradycji. Oferuje m.in. kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, emulsje i olejki z filtrami UV do stosowania podczas kąpieli słonecznych, antybakteryjne preparaty dla młodzieży „Nastolatki”. Tzw. znak parasolowy „K - Laboratorium Kolastyna” stanowił zabezpieczenie kilku serii obligacji wyemitowanych przez Spółkę.

Zgodnie z podpisaną umową, Sarantis Polska SA przejmuje prawa do kilkudziesięciu znaków towarowych związanych z marką „Kolastyna”. Przedmiotem transakcji jest również nabycie praw do własności intelektualnej, obejmującej prawa oraz wiedzę związaną z procesem produkcji i dystrybucji produktów kosmetycznych w obrębie tych znaków oraz sprzedaż towarów i surowców niezbędnych do wytwarzania w/w asortymentu.

Produkty oferowane pod marką Kolastyna to przede wszystkim kosmetyki do i po opalaniu, których sprzedaż jest sezonowa i w dużej mierze uzależniona od warunków atmosferycznych. Produkcja tego asortymentu wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, które należy ponosić już w I kwartale roku, a rozliczenie należności z tytułu sprzedaży następuje dopiero jesienią. Spółka chciałaby w przyszłości skoncentrować się na sprzedaży produktów całorocznych, o szybszej rotacji, które będą przynosiły stały, możliwy do oszacowania przychód, a ich sprzedaż nie byłaby obarczona dodatkowym ryzykiem.

„Podejmowane przez Grupę Kolastyna działania mają na celu zwiększanie wartości Spółki dla naszych obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Sprzedaż marki Kolastyna pozwoli na znaczne zredukowanie części zobowiązań Spółki z tytułu wyemitowanych obligacji, co spowoduje obniżenie kosztów finansowych i zapewni środki na finansowanie bieżącej produkcji oraz na działania promocyjno-reklamowe dla marki Miraculum. Jestem przekonana, że wybrana przez Grupę Kolastyna strategia oraz konsekwentne kontynuowanie procesu optymalizacji kosztów operacyjnych, przyczynią się, w perspektywie długoterminowej, do uzyskiwania przez firmę coraz lepszych wyników” – powiedziała Monika Nowakowska, Prezes Zarządu.

Transakcja sprzedaży marki Kolastyna związana jest z przyjętą przez Zarząd strategią, która zakłada m.in. że marką wiodącą w portfolio Spółki jest marka Miraculum, oferująca w sprzedaży całorocznej wysokiej jakości preparaty pielęgnacyjne oraz wyroby perfumeryjne dla kobiet i mężczyzn. Zmiana strategii podkreślona będzie planowaną zmianą nazwy Spółki - na Miraculum SA w upadłości układowej.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Kolastyna SA
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także