Naukowcy z Penn State opracowali nowy, międzyfazowy elektrolit (SEI), dzięki któremu będą możliwe akumulatory litowo-metalowe o zwiększonej gęstości energii, wydajności i bezpieczeństwie.
Szerokie użycie pojazdów elektrycznych, smartfonów i dronów powoduje coraz większe zapotrzebowanie na baterie, a stabilność SEI była krytycznym problemem, który powstrzymał ten postęp. Donghai Wang, profesor inżynierii mechanicznej i chemicznej, powiedział: "Ta warstwa jest bardzo ważna i powstaje naturalnie w wyniku reakcji litu i elektrolitu. Ale nie zachowuje się bardzo dobrze, co powoduje wiele problemów."
Degradacja SEI, najmniej zrozumiałego elementu bakterii, przyczynia się do rozwoju dendrytów, które negatywnie wpływają na wydajność i bezpieczeństwo. W swoim projekcie badaczy wzmocnili SEI, tworząc reaktywnym kompozyt polimerowy składający się z polimerowej soli litowej, nanocząstek fluorku litu i arkuszy tlenku grafenu.
Polimer ten tworzy wiązanie przypominające pazur z powierzchnią litowo-metalową, dzięki czemu lit nie reaguje z cząsteczkami i nie powstają dendryty.
Reaktywny polimer zmniejsza również wagę i koszty produkcji, dodatkowo zwiększając przyszłość baterii litowo-metalowych.
(KB)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- phys.org; cordis.europa.eu
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Klejenie zamiast montażu mechanicznego – kiedy sprawdzi się to rozwiązanie?
Klejenie stanowi skuteczną alternatywę dla montażu mechanicznego. Materiały klejące w postaci taśm i błon dwustronnych są powszechnie...
-
Zobacz, dlaczego warto zdecydować się na mikroskop Discovery
Szukasz odpowiedniego sprzętu dla młodego odkrywcy? A może też chcesz zacząć prowadzić obserwacje biologiczne, ale nie wiesz, jaki mikroskop...